Nederland: Welkom op mijn reisblog!

1 februari 2021 - Leiden, Nederland

Welkom op mijn reisblog! Super leuk dat u/jij een kijkje neemt :) Via deze website wil ik jullie graag op de hoogte houden van mijn reis naar Gushegu in Noord-Ghana. Wil je een mailtje ontvangen wanneer ik een nieuwe update heb gepost? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Over mij
Ik ben Martine, 25 jaar en ben ontzettend blij dat ik vorige week mijn masterdiploma geneeskunde in ontvangst mocht nemen. Op dit moment werk ik een aantal dagen per week voor het Rode Kruis als medewerker van het COVID-19 vaccinatieprogramma. Maar ik ben vooral druk bezig met alle voorbereidingen om op 25 februari (deo volente) voor 3 maanden af te reizen naar Gushegu, Noord-Ghana.

Geslaagd!

Over de organisatie
Ik mag deze 3 maanden werken als vrijwilliger voor de NGO's "Queen of Sheba" (https://queenofsheba.health) en "Project Share Ghana" (http://www.projectshareghana.org). Queen of Sheba richt zich op het verbeteren van zorg aan moeders en kinderen door medische zorg te leveren, gezondheidsvoorlichting te geven en gezondheidsmedewerkers te trainen. Men hoopt dat de liefde van Jezus zichtbaar wordt doordat families in Ghana floreren door veilige zwangerschappen en geboortes, in waardigheid voor alle moeders en baby's.

Gushegu

Over het werk
In Ghana is de moeder- en kindsterfte hoog. Vrouwen gaan vaak niet of te laat naar het ziekenhuis tijdens hun zwangerschap en de geboorte. Maar ook de kwaliteit van zorg is in veel zorginstellingen niet voldoende. Tijdens mijn tijd in Ghana mag ik daarom training geven aan verloskundigen en verpleegkundigen in een lokaal ziekenhuis. Deze training, Helping Babies Breathe, is gefocust op de opvang van pasgeboren baby’s die moeite hebben om zelfstandig te ademen. Met de aangeleerde technieken kan de babysterfte tot wel 47% verminderen!

HBB cursus

Doe je mee?
Ik hoop dat je voor mij wilt bidden tijdens de voorbereidingen van en tijdens mijn reis. Tijdens deze reis zal ik veel in contact komen met de lokale bevolking en ik hoop dat ik hen ook iets van Gods liefde kan laten zien. Bid je mee?

Mocht je Queen of Sheba financieel willen steunen, kan dat via deze pagina: https://queenofsheba.health/steun-queen-of-sheba/. Of handmatig via NL32 RABO 0179 5943 97 t.n.v. ‘Project Share Nederland’ o.v.v. ‘Queen of Sheba’. Project Share Nederland is ANBI geregistreerd.

Mocht je specifiek mijn werk en reis willen steunen, kan dat via NL83 RABO 0152 5562 81 t.n.v. 'Project Share Nederland' o.v.v. ‘Martine in Afrika’.

Alvast heel veel dank!

1. Reislogger:
    1 februari 2021
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Karin:
    14 februari 2021
    Zo knap dat je dit gaat doen! Ik ga je zeker volgen!! Succes met de voorbereidingen!
  3. Ans van Strater:
    25 februari 2021
    Dat God jouw werk mag zegenen.
  4. Ria Leppink:
    25 februari 2021
    Heel veel sterkte en zegen om dit te kunnen doen!
  5. Trudy Smit:
    26 februari 2021
    Dank je wel voor het toevoegen. Goede reis verder en een Gezegend verblijf en werkzaamheden.